divendres, 11 d’octubre de 2013

Houston, tornem a començar.

Amb el nou curs, posem en marxa la segona edició de Houston, tenim uns problemes. Un projecte que ja ha tingut una seqüela: Houston, tenemos un problema... de mates de la Isabel Ruiz.

Aquest any, la idea principal segueix sent la mateixa: que alumnes de batxillerat elaborin una col·lecció de problemes de física contextualitzats, complexos, creatius i motivadors. El canal per fer-ho també segueix sent el mateix: el blog que ara mateix esteu llegint.

Però també hi ha una sèrie de canvis, arran de l'experiència del curs passat.
  • Els problemes es realitzaran en grups de 4 o 5 persones, en comptes de fer-se per parelles, perquè hi hagi més idees i perquè es puguin cuidar millor els detalls.
  • Juntament amb el problema, caldrà penjar també un document amb la seva resolució detallada.
  • Quan es pengi un nou problema, la resta de la classe tindrà una setmana sencera per provar de resoldre'l, per detectar-hi possibles errors i per proposar maneres de millorar-lo. El grup que hagi fet el problema, podrà introduir-hi modificacions i, només després d'haver-ho fet, serà avaluat. Les correccions i propostes de millora també influiran en la nota.
  • El debat, es realitzarà dins del grup d'Edmodo de la classe i serà gestionat pels autors del problema. D'aquesta manera, es pretèn reforçar la vessant col·laborativa del projecte.
Per acabar, vull agrair moltíssim a tot l'alumnat que durant el curs passat va iniciar aquesta aventura i que ara cursa 2n de batxillerat. Ells i elles són les responsables que Houston, tenim uns problemes, fos un èxit de creativitat durant la seva primera edició. En particular, vull donar les gràcies a la Marina Pons, l'Albert Goday, en Xavi Colet, la Mariona Ruiz, en Víctor Escala, l'Aleix Ramia, la Cristina Tuñí i la Míriam Massons, per les seves idees per millorar el projecte, a partir de la seva experiència com a "conillets d'índies".

Cap comentari:

Publica un comentari