divendres, 21 de novembre del 2014

Houston, això és impossible!

Imatge orientativa de com és la màquina
Al M.I.T, un grup de programadors, dissenyadors i enginyers han construït una màquina recreativa per al seu saló comú. L’objectiu del joc és aconseguir aturar una peça rectangular exactament al centre de la pantalla.
La peça surt pel costat esquerra quan pressionem el boto (X), i s’atura quan el tornem a prémer. Cada vegada que aconseguim parar la peça correctament, pugem de nivell, i per cada nivell que augmentem, la peça augmenta la seva velocitat 20 píxels per segon.
Un company seu, ansiós d’obtenir la millor puntuació, ofereix una recompensa a qui li digui com aconseguir el rècord.
Desesperat per guanyar la recompensa, decideixes desxifrar la fórmula.
Els teus estudis sobre el funcionament del joc demostren que en el 1r nivell, la peça de 20 píxels d’amplada, tarda 4s en recorre 80 píxels i desaparèixer. Un estudi més, profund, revela que la velocitat entre nivells augmenta 20 píxels per nivell, i que en el nivell 10, la peça es redueix a la meitat de llargada.
  • Per aconseguir unes dades orientatives, vols calcular el temps entre que surt la peça i l’atures al nivell 1 i al nivell 10.
  • Si considerem que el temps de reacció mitja d’una persona és de 0,183s, quin és el temps que tarda en desaparèixer la peça en el últim nivell humà possible?



Martín Cebrián
Eric Maldonado
Oscar Nates
1r Batxillerat C

1 comentari:

  1. Podem trobar el procediment dels exercisis al següent document compartit de drive: https://docs.google.com/a/fje.edu/document/d/1EbeUcEofx5FjA2LFhd_SY1OgaLN5bQ_7t9DLVIn-tuE/edit?usp=sharing

    Les solucions són les següents:
    En el Nv 1 el Tr ha de ser de 2s
    En el Nv 10 el Tr ha de ser de 0.219 s
    En el Nv màxim de dificultat possible per als humans, el temps que triga la peça en creuar és de 0.366s

    ResponElimina